Mám
záujem

SOLIDWORKS V SRDCI UMELECKÉHO PROCESU PRE TVORCOV SNOVÝCH MIEST, COMPAGNIE LA MACHINE

Zostavenie komplexného a efektívneho digitálneho reťazca, od dreveného modelu v mierke 1:10 a 3D skenu až do konečného spracovania predtým, než je dielo predvedené v uliciach. Softvér SOLIDWORKS® od spoločnosti Dassault Systèmes je prítomný v každom kroku vývoja projektu.

 

La Machine je spoločnosť, ktorú v roku 1999 založil François Delarozière. Vznikla vďaka umelcom, technikom a divadelným návrhárom, ktorí spolupracovali na neobvyklých objektoch a ohromných oživených strojoch. Mestá im slúžia ako výstaviská. Umožňujú nám zasnívať sa nad mestskou krajinou budúcnosti a trochu mení pohľad ľudí na ich okolie. Či už sa spoločnosť La Machine venuje zákazkovým pouličným performáciám alebo projektom renovácie miest, využívajú svoje odborné vedomosti v službe mestám na celom svete. Navyše táto nezisková organizácia založená podľa Zákona 1901 prijíma a školí študentov performačného umenia a performerov na čiastočný úväzok, takže sa stáva súčasťou umeleckých tradícií a zdieľania znalostí. Ich výtvory siahajú od tých veľkých po ešte väčšie, sú navrhované a konštruované v Nantes a v L'Usine in Tournefeuille. Spoločnosť už celých dvadsať rokov využíva výrazové umenia pohybu a navrhnuté scény, ktoré sú pre všetkých zdrojom emócií a predstavujú univerzálny jazyk. „Naša šou rozpráva príbeh,“ vysvetľuje Frédette Lampre, manažér pre styk s verejnosťou a komunikáciu. „Bolo nebolo ...“ s bytosťami vysokými niekoľko metrov, ktoré sa voľne pohybujú ulicami tak, ako tomu bolo nedávno v Toulouse. Naša produkcia „Strážca chrámu“, ktorá bola vytvorená na žiadosť mesta a konala sa počas štyroch dní, rozprávala užasnutým obyvateľom Toulouse starovekú grécku povesť o Minotaurovi.

TECHNOLÓGIA VYTVÁRA UMENIE

Tím konštruktérov v spoločnosti La Machine využíva softvér SOLIDWORKS od roku 2012. „Ale v roku 2017 sme prekonali míľnik, keď sme získali 20 licencií a začali sme softvér využívať každý deň,“ hovorí riaditeľ výskumu Marc Lairet. Pozrime sa podrobnejšie na to, ako takýto projekt vzniká! Každú časť návrhu vytvára François Delaroziere, umelecký riaditeľ spoločnosti La Machine, ktorý dokáže previesť do vizuálnej podoby aj tie najdivokejšie sny. Potom je na rade umelecké spodobnenie pouličnej produkcie, ktorá nesie oznámenie pre mesto. V ďalšom kroku sa z dreva postaví model v mierke 1:10. Ak počiatočný projekt všetci schvália, naskenuje sa do softvéru SOLIDWORKS, rovnako ako tomu bolo s gigantickým cédrovým kolibríkom vytvoreným na začiatku roka 2018. Ten tvorí súčasť Volavčieho stromu (l'Arbre aux Herons) v galérii Galéria des Machines.

ANIMOVANÁ BYTOSŤ POSTUPNE NADOBÚDA TVAR

Od základného nápadu sa všetko navrhuje a vytvára digitálne. Vráťme sa ku gigantickému kolibríkovi. Je to krehký a farebný vták vážiaci 10 kg, ktorý od špičky zobáku ku končekom pierok meria 1,5 metra. Z návrhu sa stane vyrezaný drevený model, ktorý stvárňuje koncepciu a umelecký zámer projektu. Po tomto si musíme byť istí, že myšlienku možno premeniť na skutočnosť. A tu prichádza k slovu SOLIDWORKS. „Tvar a všeobecné dáta projektu sa naskenujú do riešenia Dassault Systèmes,“ hovorí Marc Lairet. „Všetky mechanické systémy sú navrhnuté v softvéri SOLIDWORKS. Toto je nutný krok pre všetky naše výtvory.“ Keď sa jedná o ohromné ​​výtvory, ktoré sa budú pohybovať ulicami medzi davy ľudí, je samozrejme nutná veľká presnosť. Spoločnosť La Machine nechce nič riskovať: všetko musí spĺňať predpisy a byť absolútne bezpečné. Po vytvorení dielov je na rade montáž. Je nutné schválenie, ale to samo o sebe nestačí. „Môžeme potrebovať ešte dôkladnejšie výpočty, aby sme mali rozmery úplne presné.“ Kinematika hrá v cykle vývoja projektu zásadnú úlohu. „Musíme simulovať pohyby gigantického kolibríka, aby sme si boli istí, že budú efektívne a budú vyzerať autenticky. Pohyb musí byť čo najprirodzenejšie, aby sme podnietili predstavivosť verejnosti.“ Ani toto by nešlo vykonať bez softvéru SOLIDWORKS. Akonáhle sú všetky tieto kroky dokončené a vták sa presne zhoduje s pôvodnou koncepciou a návrhom, ale teraz v mierke 1: 1, kreatívny tím schváli projekt na základe virtuálneho modelu. Ďalej je na rade výrobná fáza. Pre ňu sú nevyhnutné podrobné plány postihujúce všetky aspekty, napríklad zoznamy dielov. „Naši tesári a výrobcovia nádob sú experti na projekty vo veľkom meradle. Niekedy musíme využiť externých dodávateľov, zvlášť pre obrábanie, a v takýchto prípadoch SOLIDWORKS znovu osvedčuje svoju hodnotu, pretože zabezpečí jednoduchú, rýchlu a efektívnu výmenu informácií.“

KOLIBRÍK NA VOLAVČOM STROME

Záverečné úpravy vykonávajú remeselníci v dielni, ešte než zaujme svoje miesto v bestiári Machines de l'Île. „Dosiahnuť toto všetko by bez spoločností SOLIDWORKS alebo VISIATIV bolo oveľa ťažšie,“ potvrdzuje Marc Lairet. „Prejavili nám dôveru a investovali do projektu, ktorý možno vyzeral trochu bláznivo, pretože nemá veľa spoločného s priemyselnými výzvami, s ktorými sa denne stretávajú ostatní užívatelia riešení Dassault Systèmes. Teraz je naša kreativita takmer bez hraníc - jediným obmedzením je technická realita našich projektov. Možné je všetko!“ Frédette Lampre to zhŕňa: „Od „bolo nebolo“ až po show na uliciach nám softvér SOLIDWORKS umožňuje realizovať tie najdivokejšie sny, skutočne monumentálne stroje, uskutočniť naše najkrajšie príbehy a oživiť ich - v mestách, kde môžu naozaj všetkých potešiť.“

VÝZVA

Vnímať pohyb ako jazyk a vytvárať živú architektúru, ktorá premení náš pohľad na mestá. Prostredníctvom pouličných show a renovácie mestského priestoru vzniká nová podoba mesta, ktorá tímu spoločnosti La Machine umožňuje dať voľný priechod predstavivosti.

RIEŠENIE

Zostavenie komplexného a efektívneho digitálneho reťazca, od dreveného modelu v mierke 1:10 a 3D skenu až do konečného spracovania predtým, než je dielo predvedené v uliciach. Softvér SOLIDWORKS® od spoločnosti Dassault Systèmes je prítomný v každom kroku vývoja projektu.

VÝSLEDOK

Obrovské diela možno vytvoriť vďaka funkčnému rozsahu riešenia SOLIDWORKS a 30 zamestnancom spoločnosti, ktorí pracujú v konštrukčnom oddelení.

POUŽITÉ PRODUKTY

SolidWorks Education Edition

„Zdalo by sa, že nezisková organizácia môže mať ťažko k dispozícii rovnaké technologické nástroje ako priemyselní výrobcovia. To by platilo, ak by nevznikla iniciatíva spoločnosti VISIATIV. Tá nám načúvala, zistila, čo robíme, a poskytla nám prístup k špičkovým technológiám spoločnosti SOLIDWORKS. "

-Marc Lairet, Riaditeľ výskumu